PILER

Het Pakistan Institute of Labour Education and Research (PILER), opgericht in 1982, is een non-profit, non-governementele organisatie die zich richt op onderzoek, training en ondersteuning bij arbeidsrechten en arbeidsrecht, sociale rechtvaardigheid en menselijke ontwikkeling, en regionale solidariteit en vrede. PILER stimuleert een democratische en effectieve vakbeweging en richt zich vooral op het ondersteunen van plaatselijke organisaties en verenigingen van arbeiders, zowel op het werk als in de eigen gemeenschap.

Vredesbeweging en radiostation
De Zaaier steunt ook de vredesbeweging in de onveilige en instabiele Zuid-Aziatische regio. In samenwerking met PILER heeft de Pakistan Labour Trust in 2008 een eerste opzet gemaakt voor de ontwikkeling van een Zuid-Aziatisch radiostation, dat sociaal-economische kwesties aan de orde kan stellen voor de grote massa die niet bereikt kan worden met gedrukt materiaal. In 2009 is dit radiostation ook daadwerkelijk - met steun van Stichting De Zaaier - van start gegaan.

website maken